...

Posted by on Wednesday, July 11, 2012

Alhamdullilah bernafas lagi diri di bumi TUHAN yang maha esa ini..tiada sebab musabab lain sekadar mencoretkan kisah hidup yang kian mencabar, kian menduga, adakah berakhirnya hidup ini seperti haiwan yang kelaparan?yang tidak mampu berdiri dengan kaki sdri?Ya TUHAN pada mu aku berdoa, pada MU ku mengadu..sesunguhnya hambamu ini lemah dan teramat rapuh walau luaran ku kental, keras bak besi yang tidak cair di mamah api..

Bertemankan gambar yang sering memandang ku dengan mata yang sangat indah dan tenang di satu sudut..gambar di mana bermulanya segalan cerita dalam hidup ku yang hina ini ya TUHAN..aku amat merindu ya TUHAN..aku insan yang hina di sisi mu TUHAN, dengan itu aku meminta keberkatan dan restu dari mu TUHAN demi mengharungi hidup ini..bkn skadar semantara tetapi selamanya..aku hanyala manusia yang tidak mampu bersendirian, tidak bisa ditingalkan sendirian pabila hadirnya cinta, hadirnya sayang..bukan meminta simpati dari mu TUHAN, bkn simpati dari manusia yang aku pinta, tetapi hati ku ini sangat takut dengan dugaan mu ini TUHAN..adakah diri ini akn tetap tidak mampu berubah demi kebahgian ku sdri?aku terima segala kelemahan dan kelebihan yang KAU berikan padaku, tetapi kuatkan la hati ku, kuatkanlah jiwa ku untuk berubah demi kebahagian ku sdri ya TUHAN..

Terlalu banyak kelemahan pada diri yang menyakiti hati insan yang lain, yang mengata tidak sedarkan diri, yang menguris luka lama insan lain..ya TUHAN..segalanya bermula daripada ku insan yang lemah ini..terlalu mengikut perasaan, memikirkan sesuatu yang tak perlu,ber kelakuan bagai si bodoh..dan benarlah kata, aku hanyalah insan yang berdoa ketika dilanda kesusahan..dilanda kecelakaan..sesunguhnya KAU tidak membelakangkan hambaMu dan Maha Pengampun..ya TUHAN ampunkan dosa-dosa lampau ku, dosa-dosa kecil dan besar yang telah ku lakukan secara sengaja dan tidak ku sedari..berikanlah aku kekuatan untuk berubah ya TUHAN..berikan la aku masa untuk membuktikan kesetian ku, keabdian ku utk MU..dan janganlahh kau hilangkan satu-satu nya NYAWA ku, HIDUP ku, dan juga HATI ku..aku mohon padamu ya TUHAN agar dipermudahkan segala dugaan, diperluaskan jln utk menangani permasalahan ini..

Akan aku bahagiakan dirinya sehinga akhir hayat ku, sehinga diperkenankan pemergianku oleh mu TUHAN, sehinga matahari terbit di barat pun hatiku utknya..perkenankan lah doaku hamba MU yang hina ini..jika diberi pilihan disyurga kelak, permintaan ku hanya dia sebagai ketua bidadari-bidadari syurgaMU ya TUHAN..








Leave a Reply