Perasaan ku Tentang Perasaan.

Posted by on Thursday, March 15, 2012



Ingin aku bercerita dengan megahnya kepada dunia betapa pentingnya kenyataan yang kecil tapi besar maknanya pada ku, anugerah tuhan lemparkan kepada ku, juga kepadanya.. :)

Bermula dengan satu pandangan, tertukar segala persepsi aku terhadap dunia,terhadap keinginan untuk bahagia sendirian di alam fana..Diberi tuhan akan peluang untuk diri mendekati , mengamati dan kuterima seadanya peluang yang tak terkira besarnya seluas alam..Peluang diberi amat bererti dan ku gengam manis segalanya..Ya TUHAN aku gembira sehingga air mata mengalir dari mata yang sering melihat segala keindahan dan segala keburukan duniaMu dengan kehadirannya disisi menemani diri yang hina ini..Kau hindarilah segala dugaan dan halangan yang bisa menarik kembali secebis peluangMu ini TUHAN..Takkan ku siakan segala pemberianMu walau sedetik dalam hidupku yang cuma boneka di alam mu yang besar dan penuh dengan noda ini..

Wahai cinta, kehadiran mu membuatkan diri ini, hati ini, jiwa ini bergetar mengagungkan keindahan ciptaan TUHAN kepada mu..kehadiran mu walau sekelumit masa tetap bermakna biarpun waktu seolah mencemburui kita..mata seakan tidak bisa hidup jika ketiadaan mu disisi dan hampir..kan tiba masa terkebil-kebil, mencari-cari mu wahai cinta..setiap pejaman setiap bukaan mengimpikan diri mu wahai cinta..

Dengarlah doa ku TUHAN yang ESA..kau permudahkan lah segala perjalanan aku dan cinta yang telah kau anugerahkan kepada ku ini walaupun aku dicemuh, aku ditertawa dan aku dipermainkan oleh orang yang tidak mengerti perasaanku kepadanya..aku pasti hatinya, jiwanya juga telah kau semadikan untuk ku sehingga akhir nyawa kami bersama..Norliyana Hanisa, dengar janjiku, laungan ku, teriakan ku yang kau akan bahagia selamanya bersama ku..akan aku cuba untuk membuatkan kau lupakan apa itu derita, apa itu sengsara dan segala kepahitan yang mana bisa membunuh segalanya..moga dipermudahkan dengan iringan doaku terang dan gelap dunia ini YA TUHAN..

Leave a Reply