Mentaliti Orang-Orangan

Posted by on Wednesday, March 28, 2012

jangan kau pandang hina
terhadap diri ku
aku juga manusia sama seperti mu
walaupun kita berbeza penampilan diri ini
aku juga punya hati jiwa dan perasaan

aku ini bukannya makhluk asing
berkepala besar punya kapal angkasa
aku ini bukannya dari jupiter sama sepertimu makhluk dibumi
kita ini tiada bezanya o o ohh..o o ohh..
tiada bezanya..

tiap yang bernyawa oh insan kau punya pilihan
tak kira apa kau lakukan kebaikan atau keburukan
mau kau jadi apa tetapkanlah pendirianmu
tepuk lah dada o oh..tanya selera..

kita ini yang bernama manusia
dianugerahkan Tuhan akal dan fikiran
jangan sesekali kau hilangkan pertimbangan mu
kelak kehidupanmu itu ditimpa bencana

Lirik ini adalah satu simbolik yang akan aku gunakan untuk orang-orangan yang mempunyai persepsi terhadap golongan yang semacam aku..Tak semua yang berambut panjang, yang tidak bergaul, yang memakai aksesori itu adalah orang yang jahat dan bodoh..tolong betulkan segala persepsi buruk terhadap golongan seumpama aku..mungkin pada orang-orangan seperti kau, golongan seperti aku adalah yang buruk dan di pandang hina, tapi pernahkah orang-orangan seperti kau pernah tertanya apakah yang penting yang dilihat TUHAN?? apa yang penting padaku adalah akal yang membuat perhitungan, hati yang membuat pilihan yang diberi TUHAN sekalian alam..

TUHAN juga tidak pernah membeza-beza luaran sesuatu makhluk ciptaannya itu..bukan luaran yang dilihat TUHAN dalam satu-satu makhlukNYA.


p/s : kepada CINTA hati, semoga sembuh dari segala penyakit dan di panjangkan umur.. :)

Leave a Reply